Studia Ekonomia sprzedaży skierowane są do osób wiążących swoją przyszłość z szeroko rozumianymi działami sprzedażowymi i zakupowymi w przedsiębiorstwach. Skuteczne działy handlowe są podstawą ekspansji firm na rynkach. Od efektywności menadżerów sprzedaży zależy czy produkty i usługi znajdą swoich nabywców.
Specjalność Ekonomia sprzedaży pozwala nabyć wiedzę i umiejętności niezbędne do analizy i oceny funkcjonowania działów sprzedażowych, a także kształtuje postawy przydatne w pracy, której filarami są kontakt z ludźmi i rozwój osobisty. Studenci uczą się umiejętności organizacji i zarządzania procesami sprzedaży na każdym ich etapie oraz nawiązywania i utrzymywania efektywnych relacji biznesowych. Zajęcia prowadzone są przez praktyków biznesu z wieloletnim doświadczeniem menadżerskim i trenerskim.
Ukończenie tej specjalności daje szerokie możliwości zatrudnienia:
– podjęcie zatrudnienia jako m.in.: specjalista ds. sprzedaży, handlowiec, kupiec, kierownik sprzedaży (ang.Sales Manager),
– podjęcie zatrudnienia w małych i średnich przedsiębiorstwach o różnym profilu działalności oraz innych organizacjach,
– prowadzenie własnej działalności biznesowej.